20°

Upp emot 20 grader den 1 maj! Jag läser visserligen det på Aftonbladet, så det kan ju likaväl snöa. Men ÅH vad glad jag blir. Jag har gått runt här i kyliga och patetiska Sverige och varit så förbannat på det väder vi har. Snö, kyla, blåst och regn. Ett väder då man inte ens kan ta en cigg utan att njuta! Man får klä sig som en idiot, med mössa och vantar. Jag begriper mig inte på folk som gillar vintrarna. Jag gör verkligen inte det.

Är det mysigt med snö? Nej! Kanske ser fint ut på en åker, men hur fan ser det ut i stan? Folk kör bil, och folk går. Det kanske regnar? Det blir slask och ser för jävligt ut.

Men nu är det sol, och jag kan äntligen få njuta av en cigg.

-F.

2 comments

Kommentera

