Sossedjävel!

Under vistelsen på Gotland upptäckte jag när musiken tystades ner, alla andras aggressiva politiska framtoning.
Jag är själv inte speciellt vänster, men inte heller speciellt höger. Antar att jag är liberal någonstans i mitten.
Ämnet politik kom självfallet upp vid middagen eftersom någon just var tvungen att prata om 1 maj.
Denna dag, ”arbetarnas” dag som jag tycker borde respekteras från alla håll. Det blir ju faktiskt till en folkfest även fast det handlar om en viss politik. I vilket fall så blir jag så jävla trött på folk som ser ner på denna dag, eller denna politik. Ni är ingenting, tro inte att bara för ni flyttar in i era lånade hus med era lånade bilar att ni är på något sätt över någon annan. Jag blir speciellt trött på den största idioten i vårt sällskap som med ett skitjobb, skitbil och skitfula kläder med glädje använder ordet ”sossepack”. Det största jävla packet på hela Gotland är ta mig fan du. Och nej, jag är ingen bitter underklass människa, men ingen dryg överklass heller, man kan fortfarande ha lite vett i huvudet så man kan uttrycka sig med respekt.

Jag kan inte ens tänka mig att förstå detta hat, och det är verkligen ett riktigt hat. Hör alltid ”Djävla sossar” eller liknande, som om det vore det värsta man kan bli kallad. Allt som allt borde man lägga ner, respektera varandra. Personligen skiter jag vilket parti man tillhör, bara man har något vettigt att komma med och inte bara snacka från en polares perspektiv. Vad vet ni egentligen om politik? Troligen mer än mig men ärligt talat tror jag inte ni vet tillräckligt för en sådan stark åsikt.

Respektera varandra, det gör ingen skillnad vilken politisk åsikt man har, även fast man är höger eller vänster. Stå för er åsikt, håll inte med bara för massan gör det. Om ni hör någon trycka ner eran åsikt och det ni tror på. Bit ifrån, sätt dom på plats.
Det hade Bergqvist gjort..

-A.


Kommentera

