Skitslogan

Vad betyder den? Vad vill den förmedla? Vem står bakom denna slogan?
Jag förstår inte, vad den vill säga till mig. Kan nog vara den absolut dummaste slogan jag någonsin hört. Fattar inte, är den så konstig bara för att man ska fastna vid vad den vill säga en. Är den direktöversatt från något utländskt företag kanske?

”Försök som glasögon, men snälla inga avstånd glas från karta” – Helvete vad den stör mig..

Obs: Bilden är tagen på Netto, skitglasögon. Skriver ett inlägg om Netto senare, grisig affär faktiskt.

-A.

One comment

  1. Robert Pilemalm

    Jag har undersökt lite och jag tror att felöversättningen bygger på att ordet kort på danska(Netto är ju danskt) betyder både kort och karta på svenska. Jag tror att de menar att de kan fungera som glasögon, men att optiken är sådan att de inte kan användas som till exempel läsglasögon. /Robert Pilemalm

Kommentera

