Blir trött.

Har precis kommit hem från Lund efter en skön bilresa hem. Tycker om att åka bil, det är trevligt. Tåg är okej. Bus4you funkar i värsta fall, men en vanlig buss är fullständigt oacceptabelt. Skulle aldrig i mitt liv åka buss. Den dagen någon sätter mig i en buss, den dagen tar jag mitt liv.

Nog om det.

Jag har läst lite grann angående omslaget på Egoboost som Blondinbella naket poserar på. Och det är en VÅG av hets som exploderat i mediesverige.

Tycker redan det är för mycket tjafs om denna bilden så skall fatta mig kort. Jag tycker hon är modig som gör detta, men jag tycker inte det är attraktivt. Hon är ju överviktig. Men om hon vill vara det är det upp till henne. Det där är inget ideal någonstans. Ett ideal är en tjej som tränar, äter hälsosamt, är mån om sin kropp. Då ser du inte ut som Blondinbella gör. Syftet med bilden är ju uppenbarligen att kvinnor skall vara nöjda med hur dom ser ut. Varför? Varför inte ge dom inspiration och ett träningsschema? Varför nöja sig med att vara lite tjock? Jag tror ALLA kvinnor i hela världen vill ha en kropp som en modell (nu pratar jag inte om dom allra smalaste, extremfall finns alltid).

Candice Swanepoel har en perfekt kropp. Här har du ett ideal. Sex säljer. Så enkelt är det.

-F.

One comment

Kommentera

