Blir helt förstörd

Jag är så otroligt jävla arg nu. Jag sitter på aftonbladet nu och följer rättegången mot Anders Behring Breivik. Det görs lite mer privata beskrivningar om offren som Breivik, och vi, får ta del av. En person som berörde mig speciellt var en kille på 15 år, Eivind Hovden. Beskrivning följer:

”Årets AUF-läger på Utøya var Eivinds första. Tim Viskjer, ledare för Telemark AUF, säger att 15-åringen var mycket politiskt intresserad och att han hade lätt att få vänner. Eivind spelade gitarr och hade med sin den till Utøya, där han innan han dödades tillbringade mycket tid på rockverkstaden.”

Jag kan tänka på hur denna killen planerade innan han skulle åka till Utøya. Han diskuterade säkert med sina föräldrar om att han skulle ta med gitarren för att spela lite för sina kompisar. Han såg fram emot detta och kunde knappt vänta innan han fick ta upp gitarren och spela för dem. Men nu kommer han aldrig spela gitarr igen.

”Breivik tittar nu på bilderna av de fem döda. Brevik rör återigen inte en min”. – Din jävla äckliga psykopat.

Jag blir så arg. Jag blir så illa berörd. I detta fall tycker jag det är synd att Norges rättsystem inte fungerar som i muslimiska länder. Då hade vi kunnat stenat ihjäl fanskapet. Men nu är fallet inte sådant, men jag hoppas verkligen att denna äckliga människa kommer låsas in i det minsta cellen som finns, där det endast skall finnas en madrass på golvet, och möjligtvis en liten toalett bredvid. Där han kommer ruttna ihjäl efter kanske 40 år.

Ungefär sådant här.

 

Kommentera

