Vet någon?

Jag har under den senaste veckan kollat på två skräckfilmer. Två fullständigt värdelösa filmer. I Saw The Devil och The Awakening. Jag kan säga att I Saw The Devil var alldeles för lång och tjatig. Och The Awakening fattade jag inte handlingen på. Den skulle uppenbara sig mot slutet, men enligt mig var den helt obegriplig. USEL! Jag har gått igenom IMDB’s listor om och om igen, men det finns ju bara skit överallt! Var hittar jag dom bra? Eller är det jag som är extremt kräsen?

Det är synd. För jag älskar BRA skräckfilmer, men hur ofta görs dom egentligen? Den senaste vettiga skräckfilmen som kom ut var ju Barnhemmet. Brutalt bra. Andra klassiker som The Ring och Sjätte Sinnet är ju bra. Tycker även The Grudge filmerna är grymma.

TIPS?!

-F.

3 comments

  1. Guy Inkognito

    Sett My Little Eye? Kanske lite inaktuell nu, men jag tyckte den var bra då den kom. Rätt så annorlunda!

  2. mansens

    Josefin: BRA! Har ju sett ettan, men inte tvåan! Och den finns ju ute nu. Bra tips!

    Guy Inkognito: Har aldrig sett den, men skall ha den i åtanke! Är dock inte speciellt förtjust i ”rec”-filmer, om du förstår vad jag menar.

    -F.

Kommentera

