Så här gör man entré

Pierce Brosnan. En stilikon. Han är fruktansvärt elegant. Min GUD vad det gäller att agera som en riktig man. Kolla på det här klippet när han i Paris anländer till sitt hotell. Han är iskall! Han tar sig tid och sätter på sig hatten. Tar lugnt på sig rocken som har får av chauffören. Han säger inte ett ord. Men det behövs inte, därför en energi av makt och självsäkerhet sätter sina spår.

Så här skall jag göra mina entréer om några år. Jag skall bete mig på detta sättet, vara helt iskall. Det är samma sak när det gäller tjejer. Ser man en läcker donna, då skall man inte fixa till håret och hoppa fram som en stolle. Nej, du skall ta en liten smutt på din whiskey. Titta lite mystiskt på henne, gör henne knäsvag med din självsäkra blick. Hon kommer komma fram till dig. Gör hon inte det, då går du fram efter en längre stund, beställer något till henne utan att ens fråga, du ger henne glaset och säger – rakt på sak:

-”So.. what brings you here?”

-F.

Kommentera

