Villa i Italien

Jag skrev tidigare hur TRÖTT jag är på vädret vi har, och att jag tycker det vore trevligt att hyra en villa i Italien nu i sommar. Om man är typ fem polare som drar iväg, så behöver det inte heller bli så dyrt. Jag har suttit och kollat lite grann på lite olika hus, och det skiljer en del i pris. Men hittade en villa som jag skulle kunna tänka mig spendera en vecka. Beläget ca 30 minuter utanför Napoli. 600 kvm. 7 sovrum, 5 badrum. Perfekt om man åker fem stycken, då får man varsin toalett! Det kostar 30.200 att hyra i en vecka. Vilket innebär att man lägger 6.000:- per person. Inte så farligt.

     

Och bil, Mercedes Benz B 170, 4.000 för en vecka. 800 kronor var. Inga konstigheter.

Skall försöka fixa detta. Ta bilen in till stan, plocka med några italienska damer som får stanna över och så löser vi en fet fest. Dricka rosévin i massor. Hänga i poolen, lite full kanske. Men det gör inget, det är semester. Köpa en hatt.

-F.

One comment

  1. kallegoeswriting

    Det vore ju helt underbart att åka över till Italien och bo där under vinterhalvåret 🙂

Kommentera

